Connect with us

Hi, what are you looking for?

Sanatate

Școala online și distanțarea socială îi afecteaza psihic pe copii

Odată cu șocul apariției noului virus Sars-Cov-2, odată cu instaurarea lockdown-ului, și multele alte restricții impuse, parinții din întreaga lume au fost nevoiți să își gestioneze propriile griji, și să creeze copiilor un mediu cât mai plăcut și sigur în familie.

În această perioadă, mai mult ca niciodată, fiecare familie a trebuit să ofere propriilor copii mai multă înțelegere, sensibilitate, grijă și inteligență emoțională.

Astfel, de aproape 1 an, preocuparea principală a parinților a fost să găsească soluții pentru a proteja sănătatea fizică și psihică a copiilor, de a minimiza disconfortul acestora și de a crea un mediu cât mai plăcut pentru întreaga familie.

De aproape 12 luni telefonul a fost principalul dispozitiv folosit de elevi pentru a participa la cursurile online, a arătat o cercetare a organizației Salvați Copiii.

 „Impactul crizei COVID-19 şi al carantinei asupra copiiilor din România” a fost numele și scopul cercetării organizației, în cadrul căreia s-a adeverit faptul că aproape jumătate din elevii ce au participat la cursurile online au folosit telefonul.

După telefon, computerul a fost pe locul doi, iar tableta a fost folosită de doar 5% dintre elevi.

Însă, sunt foarte mulți elevi care nu dispun de dispozitive adecvate pentru a participa la cursurile online, în contextul în care din luna martie a anului 2020 și până în prezent toate cursurile, atât cele din clasele primare, cât și cele de liceu, au fost susținute în online.

La momentul actual, în România 51% dintre copii nu dispun de niciun fel de acces la o tabletă.

Din această categorie fac parte în special copiii aflați în risc de sărăcie și excluziune socială.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Situația din România este complet diferită de situația altor state membre ale Uniunii Europene. În Spania, de exemplu, rata celor nu au astfel de dispozitive este de 5-9%.

„Avem 47% dintre elevi care au folosit exclusiv telefoanele și, în foarte multe situații, telefoanele părinților. Ceea ce înseamnă că în foarte multe familii, există unul sau maximum două dispozitive. Nu se poate face educație școlară folosind doar telefonul, în special pentru cei mici, unde trebuie un ecran mai mare astfel încât întreaga lecție și toate semnele care apar, de regulă, în ciclul primar să fie vizualizate de copil și apoi să le treacă pe hârtie sau să le treacă folosind aceste materiale”, a declarat George Roman, director de programe al organizației Salvați Copiii.

Acest sondaj a fost realizat în perioada iunie-iulie 2020 pe un eșantion de aproape 4.800 de copii.

Sondajul a mai arătat și faptul că aproape 1/3 din elevi au avut materii neacoperite pe durata suspendării cursurilor, iar 6% dintre aceștia au participat foarte puțin, sau chiar deloc, la cursurile online.

“Majoritatea profesorilor s-au implicat destul de mult (în special cei de la materiile de profil), am fost copleșiți de teme. De multe ori conexiunea la internet era proastă și nu puteam înțelege ce ni se predă. Sunt foarte dezamăgită de școala on-line și mă tem că nu o pot numi şcoală”, a afirmat unul dintre elevii participanți la sondaj.

“Am simțit că nu putem înțelege lecțiile la fel de bine față de cum le înțelegeam la școală şi nu am avut destul timp liber din cauza lecțiilor şi temelor, care au fost mai multe decât la școală”, a afirmat un alt elev.

Atât majoritatea profesorilor, cât și părinții sunt îngrijorați de faptul ca mulți copii se simt neajutorați în această perioadă din pricina faptului că sunt foarte mulți care au nevoie de susținere specială pentru a depăși dificultățile de învățare și au nevoie de îndrumarea unui cadru didactic, pentru a o suplini pe cea care lipsește din partea părinților.

„Copiii vulnerabili vor fi într-o situație și mai dificilă din cauza acestui lucru și, din acest motiv, Salvați Copiii a avut o mulțime de intervenții la nivelul autorităților pentru a aduce în discuție problematica asistenței sociale. O problemă extrem de serioasă este numărul mare de copii afectați de sărăcie și de izolare socială, care se aflau într-o anumită măsură în afara protecției sociale, dar care trăiesc în cele 34% din localitățile din România care nu au servicii de asistență socială. Noi credem că cifra este cuprinsă între 200.000-400.000 de copii, care sunt lipsiți de acces la servicii sociale și asistență medicală” , a declarat unul dintre experții organizației Salvați Copiii.

În acest moment atât părinții, cât și cadrele didactice sunt de părere că este absolut necesar ca elevii să se întoarcă în sălile de clasă, deoarece ei sunt cel mai puțin dispuși să contacteze virusul, și prin efortul depus de toată lumea, s-ar putea reveni la normal în ceea ce privește educația.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Ar putea sa te intereseze

Sport

Cele mai vechi descoperiri în privința practicării sportului sunt de mai bine de 30.000 de ani. Sportul este extrem de important în viața fiecăruia...

Sport

Dintotdeauna oamenii au fost interesați de lumea sportului. Sporturile precum fotbal, baschet, tenis, atletism și baseball au fost și incă sunt foarte populare, și...

Sport

România este o țară bogată din foarte multe puncte de vedere. Pe de-o parte, datorită naturii, care a adus într-o singură țară toate formele...

Sanatate

Mulți dintre noi nu înțelegem cum drogurile pot da o depedență atât de mare. Ce pot conține acele substanțe din droguri de dau dependență,...